loading...

ویزا

بازدید : 168
يکشنبه 18 آبان 1399 زمان : 16:38

اگر هوس کنجکاوی در مورد دیگر کشور های این کره خاکی به سرتان زده و می خواهید با سفر به کشور های دیگر از آداب و رسوم ، خوراکی ها ، جاهای دیدنی و ….. کشور های دیگر دیدن کنید نیاز به گرفتن ویزای توریستی که کار سختی نیست .

اما این ویزا یا روادید اجازه ی یک کشور برای ورود شهروندان خارجی به آن کشور است. در این مجوز مشخص شده است که فرد می تواند بعد از ورد به شکور مقصد مدتی را در آن سپری کند سپس باید کشور مقصد را ترک کند . این ویزا به شکل مهر یا یا برچسب بر روی گذرنامه یا همان پاسپورت شما و یا دیگر مدارک سفر شما از طرف اداره ی مهاجرت زده می شود .

ویزای توریستی

برای سفر به همه ی کشور ها نیاز به ویزای توریستی داریم؟

معدود کشور هایی که نزدیکی تجاری یا سیاسی دارند برای ورود به آن ها نیازی به گرفتن ویزا نیست . به عنوان مثال برای اینکه ایرانی ها به ترکیه سفر کنند یا تابعین کشور ترکیه به ایران بیایند نیازی به ویزا ندارند زیرا دو کشور ایران و ترکیه یک قرار داد لغو روادید بین خود امضا کرده اند .

اما این جز قانون بسیاری از کشور ها است که مسافران خارجی برای ورود به کشور حتما باید ویزا از اداره ی مهاجرت کشور مقصد داشته باشند .

اما ساکنین شینگن هم این قانون جالب را در بین خود دارند که برای مسافرت از یک کشور عضو شینگن به یک کشور دیگر عضو شینگن نیازی به گرفتن ویزا ندارند ، هم چنین هرکس ویزای شینگن دریافت کند در واقع می تواند مانند ساکنان این منقطه بدون نیاز به ویزا در بین ۲۶ کشور عضو این منطقه که شامل : اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبرگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس ، لیختن و اشتاین می شوند سفر کند .

اما ویزای توریستی برای ورود به کشور هایی که این قانون را ندارند لازم و به شما اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در یک کشور به تفریح و گشت و گذار بپردازید . این ویزا ها در که معمولا کوتاه مدت هستند اجازه کار ، تحصیل یا اقامت بیشتر از زمان تعیین شده در ویزا را به شما نمی دهد .

دو روش برای گرفتن ویزای توریستی

حالا که تصمیم قطعی برای سفر به یک کشور خارج گرفتید ، دو روش برای برای گرفتن ویزای توریستی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد .

روش اول در حالی است که شما تمکن مالی مالی کافی برای گرفتن ویزای توریستی را دارید و با اخذ مدارک لازم برای گرفتن ویزای اقدام می کنید .

روش دوم عدم تمکن مالی است که نیاز به جمع آوری مدارکی دارید که احتمال گرفتن ویزای توریستی را شما افزایش می دهد.

در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد .

ویزای توریستیروش های صدور ویزای توریستی در کشور های مختلف

اگر تمکن مالی کافی برای گرفتن ویزای توریستی را دارید قدم بعدی گرفتن ویزا با آشنایی با روش های مختلفی است که هر کشور طبق قوانین خاص خود برای اخذ ویزا قرار داده است .

مراجعه به سفارت روش اول صدور ویزای توریستی

در بیشتر کشور های جهان برای گرفتن ویزا باید در ابتدا مراجعه ی حضوری به سفارت کشور مقصد داشته باشیم . فرم درخواست این ویزا را می توانید به صورت مراجعه حضوری به سفارت کشور مقصد یا از طریق تلفن و اینترنت پر کنید که این موضوع هم بستگی به قوانین آن کشور دارد . سفارت بعد از دریافت فرم یک وقت برای مصاحبه ی حضوری با شما و دریافت مدارک تعیین می کند . پایبندی و حضور به موقع شما در سفارت و تحویل مدارک اصل بسیار مهمی است .

دنیا ی آنلاین، ویزای آنلاین

با گسترش دنیای الکترونیک کشور ها نیز در راستای این پیشرفت و گسترش صنعت گردشگردی مراحل اخذ ویزای توریستی را به صورت آنلاین به روز کرده اند . از کشور های پیشگام در این حوزه می توان به ترکیه ، گرجستان ، استرالیا و نیوزلند اشاره کرد که تمامی مراحل صدور ویزا که شامل درخواست ویزا ، پرداخت هزینه و دریافت ویزا می شود به صورت اینترنتی انجام می گیرد .

لحظه ی ورود همراه با گرفتن ویزای توریستی

یک استقبال باشکوه در برخی از کشور ها به محض ورود در انتظار شماست ، در این کشور ها بعد از وورد به فرودگاه کشور مقصد مهر ویزا در پاسپورت شما می زند ، بنابراین دیگر نیازی به گرفتن وقت از سفارت یا سایر مراحل طولانی ندارید و پس از طی چند مرحله ی کوتاه و پرداخت هزینه های مربوطه ویزا را دریافت می کنید .

همان طور که گفته شد برخی کشور ها هم نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند و می توانید به راحتی بدون نیاز به ویزا به این کشور ها سفر کنید که این خود روشی در سفر های تفریحی به حساب می آید . اما از جمله کشور هایی که برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر می کنند می توان از تانزانیا ، گینه بیسائو ، سریلانکا ، مالدیو ، جمهوری آذربایجان پالائو ، لائوس ، تووالو و تیمور شرقی را نام برد که ویزای بدو ورود ۳۰ روزه برای اقامت ایرانیان در نظر گرفتند . در این میان جالب است بدانید کشور های توگو و بنین به ترتیب با ۷ و ۸ روز اقامت با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان کمترین روز اقامت را در این گروه دارند .

گام دوم در دریافت ویزای توریستی

اگر کشور مقصد شما با ویزای آنلاین یا ویزا بدو ورود میانه ی خوبی نداشته باشد پس همان روش رایج را برای تکیمل مراحل باید دنبال کنید .

باید به صورت حضوری برای انجام مصاحبه و ارائه ی مدارک به سفارتخانه ی کشور مد نظر مراجعه کنید البته همراه داشتن پاسپورت در این مراحله از واجبات است چرا که هیچ مدرکی مثل شناسنامه یا کارت ملی به جای پاسپورت در سفارتخانه مورد پذیرش قرار نمی گیرد و افراد با پاسپورت خود شناسایی می شوند . با توجه به اینکه ممکن است پروسه ی گرفتن ویزا یا تعیین وقت مصاحبه و تایید مدارک طولانی باشد بهترین گزینه داشتن پاسپورتی با حداقل شش ماه اعتبار می باشد . اگر در تابستان یا نزدیک ایام تعطیل مثل عید نوروز اقدام به در خواست ویزا می کنید حتما این زمان ها با بازه ی زمانی طولانی تر در نظر بگیرید.

پوشه ی مدارک خود را برای گرفتن ویزای توریستی آماده کنید

در یک دسته بندی کلی پوشه ی مدارکی که در زمان مراجعه به سفارت به آن نیاز دارید شامل : شناسنامه ی ایرانی ، گذرنامه ( پاسپورت ) با حداقل شش ماه اعتبار ، دوقطعه عکس رنگی ، در صورت داشتن دعوت نامه ، استاد رسمی مالی و شغلی و بیمه ی مسافرتی می شود .

ویزای توریستی

ویزای توریستی چه محدودیت هایی دارد؟

اولین مورد که در بالاتر هم به آن اشاره شد در ویزای توریستی شما مدت محدودی می توانید در یک کشور حضور داشته باشید و اجازه کار یا تحصیل در این زمان را ندارید . محدودیت بعدی این است که ویزا های توریستی یک بار اجازه ی ورود به خاک کشور مقصد را به شما می دهند حتی اگر در زمان خروج از کشو هنوز ویزای شما دارای تاریخ بشد باز هم برای سفر بعدی نیاز به گرفتن ویزا دارید .

در صورت نداشتن تمکن مالی چگونه ویزای توریستی بگیریم؟

اگر تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی را ندارید باید به دنبال روش ها و مدارکی باشید که به شما برای گرفتن ویزای توریستی کمک می کند .

داشتن ملک در گرفتن ویزای توریستی موثر است؟

یکی از مواردی که می تواند نشان دهد شما در زمان سفر می توانید مخارح خود را پوشش دهید داشتن ملکی با ارزش در داخل کشور است که احتمال برگشت شما را طبیعتا افزایش می دهد .

بیمه ی تامین اجتماعی مورد دیگری است که می تواند کمک کننده در این موضوع باشد اما نبود آن هم مساوی با عدم صدور ویزا نخواهد بود .

اگر شغلی دارید که در موقیعت خاص و حساسی قرار دارد و بازگشت شما به کشور خودتان را تضمین می کند می تواند سفارتخانه را تحت تاثیر قرار دهد .

اما اگر در گذشته مهر ویزای کشور های دیگری در پاسپورت شما زده شده است می توانید امیدوار باشید که باز هم شانس گرفتن ویزای توریستی از کشور دیگری دارید . هم چنین رزرو بلیت ، واچر هتل ، بیمه مسافرتی همه می توانند نشانه های خوبی برای سفارتخانه ی مد نظر شما باشد .

دعوت نامه ی ویزای توریستی چه شرایطی باید داشته باشد؟

اگر چه باز هم این مورد تضمین کننده ی گرفتن ویزای توریستی نیست اما داشتنش می توانید گزینه ی خوبی برای سفارت باشد .

اما شرایط فرد دعوت کننده مهم است . فرد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد .

فرد دعوت کننده نیز باید تمکن مالی داشته باشد یعنی از طریق گردش مالی و درآمد خود بتواند هزینه های سفر شما را پوشش دهد .

توجه داشته باشید مدرکی که همراه خود به کنسولگری می برید توسط وکیل یا یا دفتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد و بعد برای مشا ارسال شود.

بنابراین از شخص دعوت کننده درخواست کنید این فرآیند را برای شما حتما انجام دهد .

ویزای توریستی

منظور از تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی چیست؟

اینکه تاثیر تمکن مالی در گرفتن ویزای توریستی چقدر پر رنگ است در نوشته های بالا به خوبی ملموس بود اما منظور از این تمکن مالی چیست ؟

تمکن مالی یک برگه است که توسط بانک صادر می شود و سندی معتبر و رسمی به حساب می آید . در این سند موجودی کلیه ی حساب های شما را به واحد پولی کشوری که به آن قصد سفر دارید محاسبه کرده است . بهتر است درخواست شود این گواهی خطاب به سفارت مورد نظر شما نوشته شود .

نگران تفاوت قیمت ارز در حاضر نباشید چرا که تمامی بانک ها این برگه را با محاسبه ی نرخ ارز بانک مرکزی ثبت می کنند .

اما درپاسخ به این سوال که تمکن مالی با گردش حساب چه تفاوتی دارد باید پاسخ داد که گردش مالی هم سندی است که تمام ورودی و خروجی های حساب شما را ثبت می کند و باید به زبان انگلیسی باشد .

این سند هم می تواند در کنار برگه ی تمکن مالی برای تکمیل مدارک قرار بگیرد .

حساب سازی صوری برای گرفتن ویزای توریستی ممنوع

ممکن است بعضی افراد برای اینکه موجودی و ورود و خروج پول به حساب بانکی خود را افزایش بدهند به واریز مبالغ زیاد در نزدیکی گرفتن ویزا اقدام کنند .

اما از آنجا که میانگین موجودی دوره برای وزارت تهیه می شود بنابراین تاثیر به سزایی نخواهد داشت و برای سفارت این حساب سازی صوری مشخص می شود که صورت خوشی نخواهد داشت .

بهتر است برای افزایش میانگین دوره در صورت امکان مبلغ را از شش ماه قبل در حساب بانکی قرار بدهید چرا که گردش مالی با توجه به قانون سفارت مربوطه و هم چنین حجم تراکنش های مالی شما می تواند سه ماهه یا شش ماهه باشد . مانده حساب شما نباید کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد .

برای صاحبین کسب و کار بهتر است که در طول مدت مد نظر برای گرفتن برگه ی تمکن مالی یا گردش حساب ماهیانه حداقل ورودی ۱۵ میلیون تومان را داشته باشند اما اگر جز مشاغل کارمندی هستید باید با توجه به فیش حقوقی شما مبلغی به صورت ماهیانه وارد حسابتان شود .

اگر هوس کنجکاوی در مورد دیگر کشور های این کره خاکی به سرتان زده و می خواهید با سفر به کشور های دیگر از آداب و رسوم ، خوراکی ها ، جاهای دیدنی و ….. کشور های دیگر دیدن کنید نیاز به گرفتن ویزای توریستی که کار سختی نیست .

اما این ویزا یا روادید اجازه ی یک کشور برای ورود شهروندان خارجی به آن کشور است. در این مجوز مشخص شده است که فرد می تواند بعد از ورد به شکور مقصد مدتی را در آن سپری کند سپس باید کشور مقصد را ترک کند . این ویزا به شکل مهر یا یا برچسب بر روی گذرنامه یا همان پاسپورت شما و یا دیگر مدارک سفر شما از طرف اداره ی مهاجرت زده می شود .

ویزای توریستی

برای سفر به همه ی کشور ها نیاز به ویزای توریستی داریم؟

معدود کشور هایی که نزدیکی تجاری یا سیاسی دارند برای ورود به آن ها نیازی به گرفتن ویزا نیست . به عنوان مثال برای اینکه ایرانی ها به ترکیه سفر کنند یا تابعین کشور ترکیه به ایران بیایند نیازی به ویزا ندارند زیرا دو کشور ایران و ترکیه یک قرار داد لغو روادید بین خود امضا کرده اند .

اما این جز قانون بسیاری از کشور ها است که مسافران خارجی برای ورود به کشور حتما باید ویزا از اداره ی مهاجرت کشور مقصد داشته باشند .

اما ساکنین شینگن هم این قانون جالب را در بین خود دارند که برای مسافرت از یک کشور عضو شینگن به یک کشور دیگر عضو شینگن نیازی به گرفتن ویزا ندارند ، هم چنین هرکس ویزای شینگن دریافت کند در واقع می تواند مانند ساکنان این منقطه بدون نیاز به ویزا در بین ۲۶ کشور عضو این منطقه که شامل : اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبرگ ، مالت ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس ، لیختن و اشتاین می شوند سفر کند .

اما ویزای توریستی برای ورود به کشور هایی که این قانون را ندارند لازم و به شما اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در یک کشور به تفریح و گشت و گذار بپردازید . این ویزا ها در که معمولا کوتاه مدت هستند اجازه کار ، تحصیل یا اقامت بیشتر از زمان تعیین شده در ویزا را به شما نمی دهد .

دو روش برای گرفتن ویزای توریستی

حالا که تصمیم قطعی برای سفر به یک کشور خارج گرفتید ، دو روش برای برای گرفتن ویزای توریستی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد .

روش اول در حالی است که شما تمکن مالی مالی کافی برای گرفتن ویزای توریستی را دارید و با اخذ مدارک لازم برای گرفتن ویزای اقدام می کنید .

روش دوم عدم تمکن مالی است که نیاز به جمع آوری مدارکی دارید که احتمال گرفتن ویزای توریستی را شما افزایش می دهد.

در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد .

ویزای توریستیروش های صدور ویزای توریستی در کشور های مختلف

اگر تمکن مالی کافی برای گرفتن ویزای توریستی را دارید قدم بعدی گرفتن ویزا با آشنایی با روش های مختلفی است که هر کشور طبق قوانین خاص خود برای اخذ ویزا قرار داده است .

مراجعه به سفارت روش اول صدور ویزای توریستی

در بیشتر کشور های جهان برای گرفتن ویزا باید در ابتدا مراجعه ی حضوری به سفارت کشور مقصد داشته باشیم . فرم درخواست این ویزا را می توانید به صورت مراجعه حضوری به سفارت کشور مقصد یا از طریق تلفن و اینترنت پر کنید که این موضوع هم بستگی به قوانین آن کشور دارد . سفارت بعد از دریافت فرم یک وقت برای مصاحبه ی حضوری با شما و دریافت مدارک تعیین می کند . پایبندی و حضور به موقع شما در سفارت و تحویل مدارک اصل بسیار مهمی است .

دنیا ی آنلاین، ویزای آنلاین

با گسترش دنیای الکترونیک کشور ها نیز در راستای این پیشرفت و گسترش صنعت گردشگردی مراحل اخذ ویزای توریستی را به صورت آنلاین به روز کرده اند . از کشور های پیشگام در این حوزه می توان به ترکیه ، گرجستان ، استرالیا و نیوزلند اشاره کرد که تمامی مراحل صدور ویزا که شامل درخواست ویزا ، پرداخت هزینه و دریافت ویزا می شود به صورت اینترنتی انجام می گیرد .

لحظه ی ورود همراه با گرفتن ویزای توریستی

یک استقبال باشکوه در برخی از کشور ها به محض ورود در انتظار شماست ، در این کشور ها بعد از وورد به فرودگاه کشور مقصد مهر ویزا در پاسپورت شما می زند ، بنابراین دیگر نیازی به گرفتن وقت از سفارت یا سایر مراحل طولانی ندارید و پس از طی چند مرحله ی کوتاه و پرداخت هزینه های مربوطه ویزا را دریافت می کنید .

همان طور که گفته شد برخی کشور ها هم نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند و می توانید به راحتی بدون نیاز به ویزا به این کشور ها سفر کنید که این خود روشی در سفر های تفریحی به حساب می آید . اما از جمله کشور هایی که برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر می کنند می توان از تانزانیا ، گینه بیسائو ، سریلانکا ، مالدیو ، جمهوری آذربایجان پالائو ، لائوس ، تووالو و تیمور شرقی را نام برد که ویزای بدو ورود ۳۰ روزه برای اقامت ایرانیان در نظر گرفتند . در این میان جالب است بدانید کشور های توگو و بنین به ترتیب با ۷ و ۸ روز اقامت با ویزای فرودگاهی برای ایرانیان کمترین روز اقامت را در این گروه دارند .

گام دوم در دریافت ویزای توریستی

اگر کشور مقصد شما با ویزای آنلاین یا ویزا بدو ورود میانه ی خوبی نداشته باشد پس همان روش رایج را برای تکیمل مراحل باید دنبال کنید .

باید به صورت حضوری برای انجام مصاحبه و ارائه ی مدارک به سفارتخانه ی کشور مد نظر مراجعه کنید البته همراه داشتن پاسپورت در این مراحله از واجبات است چرا که هیچ مدرکی مثل شناسنامه یا کارت ملی به جای پاسپورت در سفارتخانه مورد پذیرش قرار نمی گیرد و افراد با پاسپورت خود شناسایی می شوند . با توجه به اینکه ممکن است پروسه ی گرفتن ویزا یا تعیین وقت مصاحبه و تایید مدارک طولانی باشد بهترین گزینه داشتن پاسپورتی با حداقل شش ماه اعتبار می باشد . اگر در تابستان یا نزدیک ایام تعطیل مثل عید نوروز اقدام به در خواست ویزا می کنید حتما این زمان ها با بازه ی زمانی طولانی تر در نظر بگیرید.

پوشه ی مدارک خود را برای گرفتن ویزای توریستی آماده کنید

در یک دسته بندی کلی پوشه ی مدارکی که در زمان مراجعه به سفارت به آن نیاز دارید شامل : شناسنامه ی ایرانی ، گذرنامه ( پاسپورت ) با حداقل شش ماه اعتبار ، دوقطعه عکس رنگی ، در صورت داشتن دعوت نامه ، استاد رسمی مالی و شغلی و بیمه ی مسافرتی می شود .

ویزای توریستی

ویزای توریستی چه محدودیت هایی دارد؟

اولین مورد که در بالاتر هم به آن اشاره شد در ویزای توریستی شما مدت محدودی می توانید در یک کشور حضور داشته باشید و اجازه کار یا تحصیل در این زمان را ندارید . محدودیت بعدی این است که ویزا های توریستی یک بار اجازه ی ورود به خاک کشور مقصد را به شما می دهند حتی اگر در زمان خروج از کشو هنوز ویزای شما دارای تاریخ بشد باز هم برای سفر بعدی نیاز به گرفتن ویزا دارید .

در صورت نداشتن تمکن مالی چگونه ویزای توریستی بگیریم؟

اگر تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی را ندارید باید به دنبال روش ها و مدارکی باشید که به شما برای گرفتن ویزای توریستی کمک می کند .

داشتن ملک در گرفتن ویزای توریستی موثر است؟

یکی از مواردی که می تواند نشان دهد شما در زمان سفر می توانید مخارح خود را پوشش دهید داشتن ملکی با ارزش در داخل کشور است که احتمال برگشت شما را طبیعتا افزایش می دهد .

بیمه ی تامین اجتماعی مورد دیگری است که می تواند کمک کننده در این موضوع باشد اما نبود آن هم مساوی با عدم صدور ویزا نخواهد بود .

اگر شغلی دارید که در موقیعت خاص و حساسی قرار دارد و بازگشت شما به کشور خودتان را تضمین می کند می تواند سفارتخانه را تحت تاثیر قرار دهد .

اما اگر در گذشته مهر ویزای کشور های دیگری در پاسپورت شما زده شده است می توانید امیدوار باشید که باز هم شانس گرفتن ویزای توریستی از کشور دیگری دارید . هم چنین رزرو بلیت ، واچر هتل ، بیمه مسافرتی همه می توانند نشانه های خوبی برای سفارتخانه ی مد نظر شما باشد .

دعوت نامه ی ویزای توریستی چه شرایطی باید داشته باشد؟

اگر چه باز هم این مورد تضمین کننده ی گرفتن ویزای توریستی نیست اما داشتنش می توانید گزینه ی خوبی برای سفارت باشد .

اما شرایط فرد دعوت کننده مهم است . فرد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد .

فرد دعوت کننده نیز باید تمکن مالی داشته باشد یعنی از طریق گردش مالی و درآمد خود بتواند هزینه های سفر شما را پوشش دهد .

توجه داشته باشید مدرکی که همراه خود به کنسولگری می برید توسط وکیل یا یا دفتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد و بعد برای مشا ارسال شود.

بنابراین از شخص دعوت کننده درخواست کنید این فرآیند را برای شما حتما انجام دهد .

ویزای توریستی

منظور از تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی چیست؟

اینکه تاثیر تمکن مالی در گرفتن ویزای توریستی چقدر پر رنگ است در نوشته های بالا به خوبی ملموس بود اما منظور از این تمکن مالی چیست ؟

تمکن مالی یک برگه است که توسط بانک صادر می شود و سندی معتبر و رسمی به حساب می آید . در این سند موجودی کلیه ی حساب های شما را به واحد پولی کشوری که به آن قصد سفر دارید محاسبه کرده است . بهتر است درخواست شود این گواهی خطاب به سفارت مورد نظر شما نوشته شود .

نگران تفاوت قیمت ارز در حاضر نباشید چرا که تمامی بانک ها این برگه را با محاسبه ی نرخ ارز بانک مرکزی ثبت می کنند .

اما درپاسخ به این سوال که تمکن مالی با گردش حساب چه تفاوتی دارد باید پاسخ داد که گردش مالی هم سندی است که تمام ورودی و خروجی های حساب شما را ثبت می کند و باید به زبان انگلیسی باشد .

این سند هم می تواند در کنار برگه ی تمکن مالی برای تکمیل مدارک قرار بگیرد .

حساب سازی صوری برای گرفتن ویزای توریستی ممنوع

ممکن است بعضی افراد برای اینکه موجودی و ورود و خروج پول به حساب بانکی خود را افزایش بدهند به واریز مبالغ زیاد در نزدیکی گرفتن ویزا اقدام کنند .

اما از آنجا که میانگین موجودی دوره برای وزارت تهیه می شود بنابراین تاثیر به سزایی نخواهد داشت و برای سفارت این حساب سازی صوری مشخص می شود که صورت خوشی نخواهد داشت .

بهتر است برای افزایش میانگین دوره در صورت امکان مبلغ را از شش ماه قبل در حساب بانکی قرار بدهید چرا که گردش مالی با توجه به قانون سفارت مربوطه و هم چنین حجم تراکنش های مالی شما می تواند سه ماهه یا شش ماهه باشد . مانده حساب شما نباید کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد .

برای صاحبین کسب و کار بهتر است که در طول مدت مد نظر برای گرفتن برگه ی تمکن مالی یا گردش حساب ماهیانه حداقل ورودی ۱۵ میلیون تومان را داشته باشند اما اگر جز مشاغل کارمندی هستید باید با توجه به فیش حقوقی شما مبلغی به صورت ماهیانه وارد حسابتان شود .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 175
  • بازدید سال : 867
  • بازدید کلی : 9636
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه